QUIZIZZ, MENTIMETER, KAHOOT & SOCRATIVE
Bona nit!
Avui us parlaré d'aquestes quatre aplicacions didàctiques que us poden ser molt útils per a les classes. Qualsevol dubte podeu contactar-me per solucionar-lo. 😊
QUIZIZZ
Quizizz és un web que ens permet crear qüestionaris en línia que els nostres alumnes
poden respondre de tres maneres diferents:
- En un joc en directe (tipus Kahoot)
- Com a tasca (els resultats li arriben a el mestre)
- De manera individual ( només game)
És una web/app gratuïta i pots registrar-te amb el teu usuari de Google, de manera que no hauries de fer-te un compte més. Com en Kahoot, perquè els alumnes juguin al Quizizz no han de registrar-se, només cal que introdueixin el pin de el joc que els dona el professor.
Tampoc necessiten instal·lar cap app en el seu dispositiu (mòbil, ordinador, tauleta ...) des de qualsevol navegador poden jugar. Hi ha una app, que facilita les coses bastant, però com dic no cal tenir-la instal·lada.
A diferència de Kahoot (encara que això ha canviat alguna cosa últimament), quan contestes a un Quizizz no necessites estar mirant a la pissarra o projector de la classe, sinó que la pregunta apareix en cada un dels dispositius costat de les possibles respostes.
MENTIMETER
És una aplicació web per interactuar i fer participar a una audiència.
L'aplicació permet llançar diferents formats de participació a un públic, una classe d'alumnes o en una reunió. Els participants responen mitjançant els telèfons mòbils, tablets o PC si finalment els resultats es poden veure a la pantalla en temps real.
És perfecta per interactuar amb una audiència i registrar els resultats. Per interactuar amb l'audiència usant Mentimeter, la forma de treballar és crear presentacions a l'estil de powerpoint en què s'insereixen diapositives amb diferents formats de presentació amb preguntes.
Es poden registrar idees, realitzar enquestes, rebre preguntes, realitzar concursos, fer núvols de tags, etc.
KAHOOT
És una plataforma gratuïta que permet la creació de qüestionaris d'avaluació, ja sigui a través de app o versió web). És una eina per la qual el professor crea concursos a l'aula per aprendre o reforçar l'aprenentatge i on els alumnes són els concursants.
Els alumnes trien el seu àlies o nom d'usuari i contesten a una sèrie de preguntes per mitjà d'un dispositiu mòbil.
Existeixen 2 maneres de joc: en grup o individual.
Les partides de preguntes, un cop creades, són accessibles per tots els usuaris de manera que poden ser reutilitzades i fins i tot modificades per garantir l'aprenentatge.
Es pot modificar el temps de compte enrere, les possibles respostes i es poden afegir fotos o vídeos.
Finalment guanya qui obté més puntuació.
Però tot i que és una aplicació (app) destinada a l'aprenentatge amb el seu mètode personal per a això, hi ha usuaris que la fan servir com a mètode d'entreteniment, creant tests sobre temes relacionats amb cultura general, videojocs, logos d'empreses famoses, animi i màniga entre molts altres temes, de manera que s'ha convertit en una cosa multifunció, complint les funcions educativa i lúdica.
SOCRATIVE
És una plataforma on pots conèixer directament la resposta dels alumnes. És una forma de “quiz” per als alumnes.
Pots escollir entre una gran varietat que t’ofereix el Socrative o crear un Quiz tu mateix des de zero.
Per a entrar és igual que el Kahoot, s’entra al link i s’introdueix el codi PIN de la classe.
La diferència amb el Kahoot és que el Socrative sol és una plataforma per crear i jugar a Quiz.
Els Quiz són preguntes tipus test o de desenvolupar, en que l’alumne ha d’escollir l’opció correcta o explicar el tema que es pregunta. Es pot establir un temps per realitzar-lo o quan el professor posarà “Finish”. Qui tingui més respostes encertades estarà més alt del rànquing i també permet veure les respostes dels alumnes i la nota que han tret al Quiz.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada